L’Anoia és una de les comarques més deprimides de Catalunya, fa temps que ens en lamentem i més que ho farem amb els temps que corren. Per això, de cap manera podem deixar escapar qualsevol oportunitat de millora, de crear ocupació i de creixement econòmic, per petita que sigui, que es pugui presentar. És més que una necessitat, és una obligació, perquè les coses encara es poden posar molt dures i no potser que defugim la part de responsabilitat que ens toca a tots plegats. El futur aeroport d’empresa de Catalunya és una oportunitat per a l’Anoia, i especialment per a la Conca d’Òdena, una oportunitat de les que sols es donen una vegada a la vida. Segurament no és la solució a tots els mals, no hi ha una vareta màgica que ens tregui del forat de la nit al dia, però si aconseguim que es quedi a Òdena, ajudarà, de ben segur, en major o menor mesura, a la reactivació econòmica d’aquest territori.
Per això, si finalment l’aeroport d’empresa no és per a l’Anoia, al menys que no sigui per culpa nostra. Si el tren s’escapa, que no sigui perquè fem tard a l’estació. Afortunadament, el consens entre ajuntaments, sectors econòmics i l’anomenada societat civil sembla bastant ampli envers al reconeixement de la necessitat d’aquesta infraestructura. Convindria que tinguéssim present que, ara mateix, la defensa del territori passa per la defensa del corporatiu.
Per això, si finalment l’aeroport d’empresa no és per a l’Anoia, al menys que no sigui per culpa nostra. Si el tren s’escapa, que no sigui perquè fem tard a l’estació. Afortunadament, el consens entre ajuntaments, sectors econòmics i l’anomenada societat civil sembla bastant ampli envers al reconeixement de la necessitat d’aquesta infraestructura. Convindria que tinguéssim present que, ara mateix, la defensa del territori passa per la defensa del corporatiu.
En contes d'omplirse la boca amb frases fetes que queden molt bé "una gran oportunitat..un tren que no es pot escapar.." algú pot concretar què suposarà l'aeroport? Començaré jo, a llarg termini crearà 500 llocs de treball estables (xifra molt optimista) dels quals un 25% seràn nouvinguts, per tant 375 per gent autòctona, sobre 36000 persones de població activa es un 1%, fantàstic, algunes grans empreses que donen feina a molta mes gent dels poligons afectats per sorolls i perillositat acabaran marxant, per tant destrucció neta molt important de llocs de treball. Inconveinets ambientals i deteriorament de la qualitat de vida incalculables a dia d'avui per molts estudis que ens vulguin vendre. Impacte en l'economia comarcal pels viatgers (0%), o algú es pensa que un directiu que paga 1000 euros per venir a BCN en aerotaxi i poder tornar el mateix dia o l'endemà farà turisme, compres, menjarà o dormirà a l'anoia. A curt termini (4 o 5 anys) una forta inversió pública que avaforirà a un grapat d'empreses locals participants del projecte, sabeu quina ha estat la principal entitat impulsora del "consens" comaracal? Unió Empresarial de l'Anoia...que cadascú tregui les seves conclusions.
Anònim
19 de juny del 2009, a les 16:24