Més sobre les zones blaves

S’està endegant un bon enrenou amb el tema de les zones blaves. En una entrada anterior d’aquest blog vaig dir que, faci el que faci, un govern mai l’encertarà en temes com aquest, als quals, no sé perquè, la majoria de la gent som hipersensibles.

Tanmateix, això no excusa al govern de la ciutat per a fer i desfer sense un mínim de sensibilitat, amb el pretext que mai estem contents. Dic això, perquè em comença a semblar que aquí tenim un problema greu de comunicació. Puc entendre que el govern de l’Entesa no preveiés la forta reacció d’alguns sectors de la ciutadania envers l’ampliació de les zones blaves que s’està duent a terme. Però a aquestes alçades de la polèmica ja hauria d’haver reaccionat, perquè ens estem perdent en futeses com les trucades suposadament gravades d’un regidor de l’oposició, o si n’hi havia prou amb un decret de l’Alcaldia per a l’ampliació de les zones blaves, i mentre, alguns ciutadans als quals no ens interessa tant fer política, ens agradaria que se’ns expliqués què hi guanyem i què hi perdem amb tot això.

Jo personalment crec que, en conjunt, una ampliació de zones blaves ha de facilitar l’aparcament i la rotació de vehicles per la ciutat. Però no es pot fer de qualsevol manera. Sobre la taula hi ha propostes interessants, com per exemple la dels primers quinze minuts gratuïts, que ni tan sols han estat debatudes, o preguntes que mereixen una resposta força raonada, com per exemple perquè és necessària una zona blava al voltant de l’hospital mentre a l’aparcament soterrani s’hi crien teranyines, i que no obtenen cap resposta de l’equip de govern de la ciutat. És una bona mesura la implantació d’una tarja que, amb la col·laboració de l’UBIC i crec que de La Caixa, permeti un descompte per a l’aparcament en zones blaves. Però això no és una explicació. On són els estudis de mobilitat que justifiquen l’ampliació? Crec sincerament que hi deuen ser, però seria intel·ligent començar a mostrar-los i, sobretot, a explicar-los. Perquè..., s’han fet, oi?

Repeteixo que manca comunicació. Si una mesura és bona, cal defensar-la amb convenciment i amb arguments. Si no es fa així, potser que no sigui tan bona.

I, d’altra banda, tampoc em sembla seriós que, des de l’oposició, es faci d’aquest tema un “casus belli”. El diàleg hi ha de ser per ambdues parts, i el to que s’està emprant ja comença a semblar desmesurat. Un qüestió: convindria que quan des de l’Ajuntament es diu que s’ha gravat una trucada d’un regidor de l’oposició amb la policia local, a més de fer-nos l’indignat, diguéssim, al menys, si és veritat que aquesta persona, d’alguna manera, va coaccionar al policia. Perquè sinó ja sembla la història del PP madrileny, més preocupat en atacar a l’acusador que en desmentir l’acusació.

I un últim apunt. Passi el què passi en el Ple de dimarts, no per cridar més es té més raó. I la recollida de moltes signatures en contra no implica forçosament la voluntat de la majoria, si no s’ha intentat també de recaptar-ne a favor.

3 comentaris :: Més sobre les zones blaves

  1. La consultora DOYMO va realitzar l'estudi de l'aparcament, proposant l'ubicació de les zones blaves. Tens tota la raó en el fet que l'estudi sigui públic, i espero que en breu ho pugui ser. Aquesta mateixa consultora va ser la que va assessorar en les primeres zones blaves de la ciutat.

  2. Hola,

    Crec que tens raó quan dius que el tema s'ha polititzat innecessàriament, però cal afegir que la recollida de firmes està impulsada per un particular, no per un partit polític en concret.
    El diàleg era necessari abans d'aprovar-se el decret (amb tota l'oposició en contra) i abans que s'instal·lés tot. Val més tard que mai, però les zones blaves al voltant de l'hospital són un disbarat al sentit comú. Cito un fragment d'una entrada que vaig escriure fa poc al respecte: "El principal conflicte d’aquesta ampliació és que inclou els voltants de l’hospital comarcal, que saps quan entres però no quan surts. El que sincerament no entenc és perquè s’envolta aquest servei públic de zona blava perquè -en teoria- hi falta rotació de vehicles, quan hi ha un aparcament soterrat preciós i curiosament buit. Arribats a aquest punt no és d’estranyar que molta gent ensumi afany recaptador en tot aquest tema."
    Felicitats pel blog.

  3. Octavi,
    No coneixia l'existència del teu blog, que és realment interessant. Hi he entrant perquè un bon amic m'ha recomanat llegir el teu post sobre zones blaves, hi estic content d'haver-ho fet.
    Gracies pel teu escrit ple de seny, és molt alliçonador. Però saps, quan la política es posa al mig de les coses, el seu valor real deixa de tenir sentit, dons el que importa no és realment el que interessa o no als ciutadans, sinó qui mana o qui vol manar i aquí el seny es perd, l'important és a veure qui la te "més grossa" i a això ja hi jugàvem quan ens van sortir els primers pels.
    Verdaderament és una llàstima que les coses, no puguin ser com tu pretens o imagines, les utopies estan molt bé, però l'estupidesa humana fa que no siguin possibles.
    Una vegada més t'agreixo aquesta lliçó de modus per tots plegats, l'únic que et puc dir és que seguiré el teu bloc, per intentar aprendre quelcom, que poder aprendre és un luxe impagable.
    Aprofito la ben entesa per posar en el meu blog, un enllaç al teu.
    Una abraçada.
    Josep M.
    www.igualadi.com

Publica un comentari a l'entrada